NYANYIKAN: Sepanjang Jalan KePulau Pinang Sambil Berkempen

Coretan   ini  ingin  saya  tujukan  kepada  semua   Warga  Pakatan  Rakyat   terutama  kepada    Perayu-Perayu,  Penyemak-Penyemak  Daftar Pengundi  (kalau nasib baik dapat berkenalan dengan Hantu  yang  mana  kesukaannya  Mengundi Curi), Penggempur Wanita KeADILan  Negeri  Perak (dibawah pimpinan Puan Fatmawaty)  dan  Para  BloggersNetwork@Perak  yang  sedang   berperang  sakan  di-   Parlimen  Bukit  Gantang.

Saya  sedar  betapa  susah  dan  peritnya    laluan    yang  terpaksa saudara/saudari  lalui.  Walau  macam  manapun   keadaan  saya  juga  terhad  untuk   menyumbang  bakti  kepada  saudara  saudari  sedangkan   masih  banyak  rintangan  perlu  kita  harungi.

Disini  juga  saya  suka  memohon  kepada  pemimpin PKR  dari  luar  supaya   proaktif   pergi   dari  rumah  kerumah  merayu  UNDI.   Saya  terpaksa   menyeru  sedemikian     berpandukan  pengalaman  lampau.  Sewaktu  PRK  Permatang  Pauh   tempoh  hari  kebanyakan pemimpin  PKR  yang  datang  dari  luar  hanya  bersidai   dikeliling   Bilek  Gerakan Sembilang  sedangkan   para  wanitanya    sampai  nak  patah-patah  kaki.

Supaya  kita  terus  menerus  bersemangat   pergi  kesegenap  ceruk  rantau  suka  saya  memberikan  satu  tip (rangsangan)  iaitu  sambil   tuan-tuan   berjalan  menjejaki  pengundi    tuan-tuan  nyanyikan  lagu    SEPANJANG JALAN KEPULAU PINANG   yang  dipopularkan  oleh  Kumpulan  Harmoni.  Iramanya  sungguh  merdu  dan  liriknya  pula   cukup  menghayalkan.   Lirik  lagu  ini  boleh  didapati  dari Internet.   Percayalah  jika  tuan-tuan   amalkan   panduan  yang  dianjurkan  ini  tuan-tuan  akan  merasakan   tempoh  berkempen  yang  diberikan  ini  sebenarnya  tidak  cukup.  Kalau   SPR  ambil  keputusan  melanjutkan  tempoh  berkempen  saya  pasti  tuan-tuan  lagi  suka.  Kerana  sebaik  sahaja  Pilihanraya  selesai  kita  semua  sudah  bersedia  masuk  bilek  rakaman  kerana  latihan  vokal  yang  kita  lakukan  sewaktu  berkempen  telah  memungkinkan  kita  menjadi  seorang  penyanyi.  Selepas  ini,  susah  pula lah Datuk  M. Daud  Kilau  nak  cari  makan.

Berikut  adalah  satu  satu  daripada  rangkap  lagu  tersebut:

AKU  ANTARA  INSAN BERIBU

AIRMATAKU  ANTARA  LAUT  LEPAS

LAGUKU  HILANG  DIANGIN  MENDERU

PECAH  DIPANTAI  TERHEMPAS

SEPANJANG  JALAN  KE  PULAU  PINANG

HATIKU  TERJUN  KEAIR

MENCARI  TEMPAT-TEMPAT  BAGIKU

AKU  SEORANG  PELARIAN

One Response to NYANYIKAN: Sepanjang Jalan KePulau Pinang Sambil Berkempen

  1. ANJA says:

    Bila nak sampai ke Kampung Simpang, kalau mai sini jangan lupa bawa buah tangan. Atau takut nak mai sini sebab……

    Memang saya kagum dng semangat perkempen perkempen . PErnah saya lihat , tempat tidur mereka beralaskan tikar aje.

    Pernah dengar lagu ‘ FROM TAIPING WITH LOVE?’

Leave a Reply

