KEMPEN : Seperti Dalam “Injury Time”

Hari mengundi masih jauh iaitu lagi empat ( 4 ) hari sebelum 7 April. Tetapi dari tinjauan beberapa teman saya dilapangan, para petugas nampak kendur (relax) sedikit. Semalam (2hb April) rata-rata dilihat terpegun dengan SMS yang kononnya berita baik untuk Kem Pakatan. Ada beberapa orang bertanya kepada saya tentang berita tersebut. Saya jawab dengan tegas apa yang saya tahu surat-surat jemputan keupacara Angkat Sumpah P.M. Najib telah seminggu diedarkan jadi saya pasti ianya tetap berlaku.

Saya katakan kempen berada diFasa Injury Time kerana kedua-dua pihak sedang melayan benda-benda yang tidak berkaitan. Pihak Barisan seperti yang tersiar dalam BHarian hari ini terpampang gambar Zambry. Muhyiddin dan Zahid menunjukkan Poster  memburuk-burukkan Najib  yang  mereka  cukup  percaya  ianya  dilakukan  oleh  Pakatan Rakyat.
Perkara sebeginilah yang sepatutnya ditangkis oleh petugas-petugas Pakatan  daripada  melayan  SMS  yang ta` pasti  dari mana puncanya. Apa  (poster)  yang  pemimpin  UMNO   tunjukkan  itu mungkin  angkara  dari  puak-puak   mereka  sendiri.   Jadi  pada  tempoh  yang masih  panjang  ini  marilah    kita  sama-sama  turun  padang  hingga ke “pocket area”  menjelaskan kepada pengundi dan sampaikan kepada mereka   “first hand news”  bukan  berita  yang  telah   diEdit.

Saya  terpaksa  memberikan  sekalung  “Bunga”  kepada  Wanita  KeADILan  Negeri  Perak  yang  dipimpin Puan  Fatmawaty  kerana  kesungguhan  mereka  menjejaki  pengundi.  Kepada  Datuk  Sri  Wan  Azizah (Presiden  PKR)   saya  suka  syorkan  pada  PRU 13  nanti  sebanyak   30%  calun   khasnya  diNegeri  Perak  diangkat    dari   sayap  Wanita.

3 Responses to KEMPEN : Seperti Dalam “Injury Time”

  1. ANJA says:

    setuju memang sekarang injury time , pengundi akan cepat percaya apa saja malah cara penyampaian bloggers memberi pengaruh yang kuat pada mereka , sdgkan apa yang disampaikan oleh bloggers tidak menggambakan identiti parti tersebut , ia menggambarkan identiti bloggers itu sendiri

  2. ANJA says:

    Selain memberi fokus kepada apa yang sepatutnya , nasihat saya banyak banyak kan lah berdoa agar dihindari fitnah dan di permudahkan urusan.

  3. naga says:

    Dr Wan Azizah berikanlah comitment pimpinan anda semaksimum mungkin …we r already in the crutial injured zone..!!!!

Leave a Reply

