DALAM KECEMASAN : Pertolongan Diperlukan Dari Kawan Mahupun Lawan

Saya  sangat  kagum  dengan  Dr. M.     Didalam   usia  yang  begitu  lanjut  masih  penuh  bersemangat   turun  padang.   Mana  tidaknya  disebelah   pagi  dan  tengahari  beliau  berkempen  diParlimen  Bukit  Gantang  manakala   disebelah  petangnya  pula  diDewan  Undangan  Negeri   Bukit  Selambau.  Saya  lihat  ada   beberapa   faktor  yang  memungkinkan  beliau  melakukan  ini  semua.   Pertama   kerana   beliau   seorang  doktor  perubatan  dan    beliau    arif   dengan  tahap  kesihatannya.   Kedua   sebagai  seorang  “seasoned  politician”  berpuloh   kali   ganda   daripada   inipun   beliau   pernah   lalui.     Ketiganya   beliau   dapat  rasakan  amat  sukar  bagi   UMNO/BN  untuk  merampas  kembali  kerusi-kerusi   yang  Pakatan  kuasai.

Saya   sebenarnya   seorang  tua  yang  hebat  juga.   Setakat  kayuh  basikal   10km  sehari  tu  perkara  biasa  saja.  Tetapi  saya   tetap tidak   dapat   mengatasi   kehebatan  Politician   yang  jauh  lebih    tua  ini.    Baru  sahaja   menyerahkan   Borang  permohonan  menjadi   ahli  UMNO  pada  hari  Sabtu    pada  hari  Isnin  sudah  turun  padang secara  sukarela   berkempen  untuk  Parti  itu.    Hebat,   hebat    dan  memang  hebat.   Adalah  diharapkan   segala  pengorbanan  beliau  ini  berbaloi.

Diselekoh  akhir  kempen  ini   saya   sangat-sangat    berharap    para     pengundi  muda   segeralah  kembali  kekampong-kampong  anda  sama  ada  diBukit  Gantang  atau  diBukit  Selambau.   Kita  telah  pilih dan   yakin  dengan  Pakatan  Rakyat  dikedua-dua   tempat  ini  pada  PRU  12  dan    sekarang  marilah  kita  sekali  lagi  mengesahkannya.  Kita  sudah  begitu  lama  dibawah   rejim  itu.   Kita   perlu  menyedia  bekalan   sebaik-baiknya  untuk  generasi  baru.   Kita  Mampu  Mengubahnya.

8 Responses to DALAM KECEMASAN : Pertolongan Diperlukan Dari Kawan Mahupun Lawan

  1. elnino says:

    sepatutnya sisa kudrat yang berbaki dalam diri Tun Maahathir dia gunakan sebaik mungkin untuk mendekatkan diri ke hadrat Illahi.bukannya menghambakan diri kepada suatu perkara yang beliau sendiri sedari penuh dengan pembbohongan dan kekufuran.tak usahlah cuba menegakkan benang yang basah lagi,kita tak selamanya kekal di dunia yang sementara ini.title doktor bukan jaminan beliau dapat bertahaan mendongak ke langit sehingga 100 tahun!!!

  2. ali.alor setar says:

    layan cucu saja tak payah susah.ayuh bt.gantang n bt.selambau kasi malu sama dia kasi ko.

  3. jatiseterus says:

    Nak buat macam mane? Anak saya kalah. Kena ejas le.

  4. ANJA says:

    Saya juga kagum dengan TUN. Semangat perjuangannya tak pernah padam. Saya selalu gak melawat blog Chedet , saya admire cara pemikirannya. Thanks Tun kerana masih sudi memberi idea untuk rakyat Malaysia pertimbangkan.

  5. ANJA says:

    Oppps , jangan silap faham , cara pemikiran Nik Aziz pun saya kagum , memang kedua dua mereka idola saya. Yang mana saya rasa boleh digunapakai diambil , yang mana saya tak berapa setuju , diletak tepi.

  6. rahman,ahchong,muniandy says:

    UMNO & BN CELAKA DAN SIAL.

    UMNO & BN memang hina dan celaka .. masyarakat belum sedar lagi ,masuk lah PAS,DAP atau PKR, dah tau UMNO dan BN tak pernah bela rakyat,masuk jer PKR dan PAS, yang pasti nya terbela,sama rata ,hak rakyat di dahulukan pedulikan sultan.apa guna sultan kalau kehendak rakyat tidak diturut,biar rakyat yang tentukan siapa yang harus perintah,tak perlu ada sultan dah ketinggalan zaman..dah kuno amalan beraja ni,kalau boleh kami nak PRESIDEN, baru la sama standart dengan Singapore, mufti pun sama.maki jer pasal sokong UMNO & BN.

    PAS & PKR adil.. perjuangan kan nama ALLAH.. orang lain pun nak pakai jugak nama allah .. tak kesian ker?beri la kristian peluang pakai nama ALLAH sekurang kurang nya senang nak berdakwah,kenapa orang UMNO CELAKA tak faham faham, “salah” kah nak bagi nama Allah pada kristian?
    Apa yang Karpal King sebut tu memang betul Pemuda Umno memang celaka pasal sanggup hantar “2 peluru”,
    Pemuda Umno layak di gelar celaka pasal bukan ‘ISLAM PAS’,cuma anutan ‘Islam UMNO’
    “Islam & Melayu” PR tak terasa apa apa pun pasal memang layak di celaka kan Pemuda UMNO,
    celaka PEMUDA UMNO berani masuk parlimen “PUKUL OKU” ,sial PEMUDA UMNO tunjuk samseng,baru jer nak ‘tegur’ Karpal KING dah di tuduh bertumbuk, penipu la PEMUDA UMNO ni, lain kali terus pegi tumbuk tak payah tegur, tak buat pun orang dah kata samseng ,Pemuda UMNO memang celaka pasal tak baling batu pada kereta kerabat raja,pemuda umno memang celaka lah..”pendek kata semua nama depan atau belakang ada UMNO memang celaka lah”

    UMNO & BN memang celaka,pasal maki celaka pada en karpal king tu, pantang sangat hudud dilaksana kan..over my dead body kata karpal king, tapi sayang sekali kami PAS & PKR pada Karpal King..UMNO tetap celaka pasal pertahankan hak ugama & bangsa, cuba cuba la perjuangan kan hak sama rata..tak payah bagi anak2 melayu masuk Universiti melainkan ada stpm,HAPUSKAN MATRIKULASI, hapuskan sistem kuota,biar sistem merit ,

    UMNO = malay and of course malay are PIG and they are stink! but remember this only apply to malay UMNO’s,cause none UMNO’s not consider as ultramalays. so there are not pig as umno pig’s.

    UMNO memang celaka ambil alih kerajaan secara merampas kuasa, kesian DAP selalu bahagi untung projek 90 % Nizar pulak dapat 10% , celaka hoii celaka UMNO dan BN baru 11 bulan PR perintah UMNO & BN ambil alih keraajan dengan cara paling hina,memang sial,tabur pasir dalam periuk nasi Nizar and the geng memang celaka UMNO & BN,

    UMNO & BN memang celaka,kesian HINDRAF, sampai hati roboh kuil hindraf di “tanah haram”,UMNO & BN memang celaka mengamal kan ethnic cleansing,bertambah celaka pasal kaum india yang pegang MAXIS,bertambah celaka lah UMNO & BN pasal biarkan ramai lawyer & Engineer dari kaum India,sial dan celaka UMNO & BN membantu sekolah jenis tamil,

    UMNO & BN memang celaka pasal HINDRAF & DAP nak tuntut sama rata dengan hak bumiputra tak di layan,apa salah nya DEB di hapus kan sekurang kurang nya India dan cina boleh masuk ambik projek..setakat ambik sub buat jalan atau supply barang mentah yang 90% nilai dari projek apa la sangat,patut nya dapat 100% baru adil,

    memang sial UMNO & BN ..hoiiii celaka kenapa nak pertahankan DEB, tengok contoh di Pulau Pinang sekurang kurang nya komisen projek dapat jugak 1% Guan Eng bagi pada melayu PKR,betapa “adil nya” Khalifah di penang ,UMNO & BN patut contohi khalifah yang satu ni,

    Pasal kes YB Eli.takde kerja lain lah,mesti kerja UMNO & BN,biar la Helmi nak ambil gambar,YB Eli nak kangkang ker nak telanjang ker apa UMNO & BN peduli, salah ker nak tido dengan lelaki melayu?arghh memang celaka UMNO & BN nak zina pun tak boleh..

    UMNO & BN lagi celaka tiru harapan baru untuk rakyat ke putrajaya 16 sept,last last idea tu di cilok oleh BN.
    memang celaka sial lah…

    UMNO & BN memang celaka,pasal bagi bantuan subsidi & duit poket pada nelayan,pasal tu la harga Ikan mahal, dah la minyak bagi bantuan duit poket bulanan pun dapat,memang sial lah UMNO & BN,

    hoooii lahanat UMNO & BN kami tak mau dah bantuan dan hak istimewa selama ni takde apa yang istimewa, bagi sama rata jer pada kaum lain pasal melayu cuma 62% jer dalam malaysia, yang paling layak dan paling banyak perlu di bantu kaum HINDRAF,di ulangi kaum HINDRAF.

    UMNO & BN jangan sesekali nak perjuangkan DEB,hapuskan pemilikan bumiputra 55% dalam pemilikan syarikat senarai awam di bursa saham..tu baru adil..faham tak!

    Hoii celaka UMNO & BN kami nak lagi subsidi ,ambik lagi duit petronas,mana cukup setakat royalti jer..seboleh nya nak semua duit petronas biar minyak seliter 1.20,baru adil.

    hoii UMNO & BN apa la sangat nak perjuang kan bangsa, apa ada pada bangsa,kami dah boleh jatuh bangun sendiri,sekurang kurang nya kalau susah ahlong dan tauke tauke cina boleh tolong.hapus kan bantuan MIKRO KREDIT,HAPUS KAN SEGALA BANTUAN PERNIAGAAN PADA BUMIPUTRA,APA PERLU NAMA BUMIPUTRA,TAUKE AHLONG KAN ADA,
    hapus kan MARA, MARA langsung tak membantu anak anak melayu! Pasal MARA ada dalam DEB memang patut di hapus kan, hoii UMNO dan BN faham tak.. selagi kamu tak buat apa yang kami nak..akan kami fitnah akan keborbrokan kamu,sial punya melayu UMNO.

  7. engineer_to_be says:

    what can i say is that, tun dr mahathir mohamad is a very brave person. x kesah laa tua ke muda, as long as we still has the strength, why dun we used it to contribute to our own country??

    he’s committed in trying to bring up the strength of UMNO which is being ruined by the previous prime minister..he contributed a lot during his 23-years of ruling and i really feel blessed to be malaysian and small little kid at that time..

    compared to what happen today, malaysia politics are not stable at all because of the malays itself who are dare enough to fight against each other and trade their one and only land to the non-bumis..if u get what i mean.. Being the “sons of the soils”, we are really in a critical state in terms of our rights and specialty.

  8. ahmadzawawi says:

    Never in my mind and heart to discredit the old aged. What I`m trying to put foward is being a “Statesman” himself he shouldn`t go down to the limit as canvasing for votes. I know he loves UMNO so much but I failed to see the real compliment he suppose to get.

    Lets sing the inner meaning of MY WAY.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: