CONTOH TERBILANG: Bubar Parti Bila Ada Pilihanraya

Saya  yakin  percaya  ramai  pendokong  Parti  Keadilan  Rakyat   yang  sangat  marah  kepada  tindakan   B. Kalai  Vanar  beserta  pengikut-pengikutnya   keluar   parti   beramai-ramai    dan    sekaligus   istihar   pembubaran   Bahagian  Jerai.      Tindakan   ini    diikuti    pula  oleh  S.  Poobalan  dan  S. Vasudevan  yang  meletak  jawatan sebagai  Ahli  Majlis  Perbandaran  Sungai  Petani.

Kita   sedia  maklum    tindakan   tidak  matang  ini  hanya  boleh  berlaku   ketika  menjelangnya  Pilihanraya  saja.  Acara  yang  mereka  lalui  ini  sebenarnya   hanya    menunggu  masa    untuk  dimasukkan  kedalam  ”  kalendar  permainan  rakyat “.   Jika  PAS  dan  DAP  juga  turut  meletakkan  calun  supaya  angkanya  menjadi  17   saya  pasti  akan  ada  Bahagian-Bahagian  Parti  DAP  dan  PAS   Kawasan  dibubarkan  juga.

Dalam  kenyataan    Media   berikutnya  mereka  menyatakan  mereka  tidak  akan  menyertai  mana-mana  parti  politik   Mereka  akan  menjadi   Badan Pendesak  kepada Kerajaan  dan   mahu  membantu  calun yang  benar-benar   ikhlas    dan   seterusnya    mereka  tidak  sanggup  lagi  diperdaya  oleh  pelakon  handalan  PKR.

Dari   apa  yang  mereka  katakan  diatas,   saya  ingin  kemukakan  beberapa  soalan.  Pertama   apakah   bentuk  desakan  yang  hendak  ditujukan   kepada  Kerajaan?     Kedua   dari  sejumlah  15  orang  yang  bertanding  diBukit  Selambau  itu  calun   yang  mana   telah  dikenalpasti  keikhlasannya?

Kepada    Pengurusan  Parti  Keadilan  Rakyat   saya  ucapkan    tahniah  kerana   kerja-kerja  saringan   taraf  ahli  telah    mereka  permudahkan.  Hanya   apabila   Bahagian  Jerai   yang  baru  hendak  ditubuh  selepas  ini   perlulah  memastikan    mereka-mereka  yang  keluar  ini  tidak  dipertimbangkan  untuk  menjadi  ahli  semula    walaupun   mereka  mengguling-guling    merayu.

Akhirnya  jika  saya  ditanya  dimana   bakat-bakat  baru  untuk  dijadikan  pelakon-pelakon  handalan  boleh  diperolehi?  Jawapan   saya  hanya  satu  dan  saya  sangat  yakin  dengan  jawapan  saya  ini  iaitu  diBukit  Selambau.

Leave a Reply

