POLITIK TIDAK KENAL SIAPA

Ada yang berkata “politik adalah darah dagingnnya”. Ada yang berkata “politik itu kotor” dan tidak kurang juga yang berkata “politik memecah belah masyarakat, yang diperjuangkan sebenarnya adalah kepentingan sendiri. Kita kira kenyataan diatas adalah tepat. Kata Nikita Krushchev (Bekas Perdana Menteri Soviet Union) “Politik sama saja dimana-mana, mereka menjanjikan membuat jambatan walaupun ditempat itu tidak ada sungai”.

Parti KEADILAN akan memileh pemegang jawatan dari Presiden hingga ke Pemeriksa Kira-Kira pada bulan Mei nanti.Terlalu ramai yang menawarkan diri untuk dipileh. Dan didalam apa keadaanpun satu perkara yang tidak dapat mereka elak ialah dari memburuk-buruk rakan yang bersaing dalam merebut sesuatu jawatan itu. Untuk mencerahkan peluang ada yang bentuk pasukan atau “team”. Bunyinya macam nak membela tetapi sebenarnya mahukan kuasa.

Ahli Parti perlu bijak membaca percaturan orang-orang sedemikian. Mereka sebagai pemimpin sudah banyak menikmati laba dari perjuangan kita selama ini sedangkan kita masih ditakuk lama. Saya juga seperti sdra-sdra sekelian akan menunaikan tanggungjawab dihari mengundi nanti. Semoga ALLAH selamatkan Parti (KEADILAN) kami.

One Response to POLITIK TIDAK KENAL SIAPA

  1. ahmadzawawi says:

    Reblogged this on Ahmadzawawi's Weblog.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: