HAYATI PESANAN “ABBA”

Seperti  biasa  setiap  kali  berlansungnya  Pilihanraya  Kecil  saya  mesti  mengambil  bahagian  dalam  memberikan  pandangan  siapa  yang  sepatutnya  dipilih  bagi  mewakili  rakyat  didalam  Dewan  Yang  Mulia.  Oleh  sebab  GALAS  belum  lagi   menamakan  calun,   saya  kira  eloklah  dijenguk  seketika  kepemilihan  Majlis  Pimpinan  Pusat  PKR.

Hari  Mengundi  bagi  Cabang  Lenggong  dimana  saya  akan  pulang  mengundi  ialah  pada  30.10.2010.  Saya  kekal  menyokong  Azmin.    Masih  ada  masa  sekiranya  pihak  disana  mahu  mengubah  pendirian.   Saya  tahu  ada  yang  tidak  senang  dengan  saranan  saya  ini.  Mereka  mempunyai  alasan dan  sebab-sebab  sendiri  untuk  menaikkan  seseorang.

Itulah  intipati  demokrasi yang  mereka  faham.   Tetapi  bagaimana  jika  sebaliknya.   Kemana  hendak  diarah   halatuju  apabila    calun  yang  ditonjol   tidak  berjaya  didalam  saingan?.   Apakah  tidak  ada  kemungkinan  para  penyokong  akan  ditinggal  kesunyian?

Saya  juga  tidak  ada  sebarang  jawapan  untuknya.     Jika  pesanan  Kumpulan  ABBA melalui  tajuk   S.O.S boleh  dijadikan  panduan  –   hayatilah  lagu  tersebut.    Berikut            diturunkan  sebahagian  dari  liriknya  itu :

“Where  are  those  happy  days,  they  seem  so  hard  to  find”

“I  tried  to  reach  for  you  but  you  have  closed  your  mind”

“It  used  to  be  so  nice,  It  used  to  be  so  good”

“When  you`re  gone,  How  can  I  even  try  to  go  on?”

“When  you`re  gone,  though  I  try  how  can  I  carry  on?”

Leave a Reply

