ISTIMEWANYA ANGKA 13

Saya  sangat-sangat  berharap  pembaca   posting  ini  tidak   berasa    takut  untuk  terus  membaca.    Walaupun   saya   memberikan  tajuk  berkaitan  dengan  Angka  13   ianya   bukanlah    mengenai  peristiwa       13 Mei.

Banyak  orang  percaya  Nombor  13   adalah  “bad omen”.   Saya  maksudkan   Istimewa  disini  ialah   mengenai  dua ( 2 )  peristiwa  yang  berkenaan  dengan  perkataan  BEBAS.

Peristiwa   Pertama:  13  orang  calun  BEBAS  bertanding  diDewan  Undangan  Negeri  Bukit  Selambau.

Peristiwa   Kedua:   Perdana  Menteri  umum  13 orang  tahanan  ISA  diKamunting  BEBAS  sertamerta.

Jadi,  apa  yang  dapat  saya  lihat  disini  angka  13  ini  tidak  akan  lagi  menghantui  kita.  Ia  telah  kembali   kepada  kegunaan  asalnya  iaitu  diguna  untuk  mengira,  menambah  dan  menjumlah.   Calun-calun  Bebas  diBukit  Selambau  boleh  teruskan  Visi  mereka.   Dan  lagi   sekiranya  hendak  menarik  diripun    bukan  boleh  dapat  “refund”  wang  deposit.

Bercakap  tentang  perkara  bebas  ini  juga,   terkenang  saya  kepada   Calun  BEBAS  diBukit  Gantang.    Tidak  ada  sebarang  liputan  yang   saya  dengar   untuk  calun  ini.  Melihat  kepada  gambarnya   dihari   penamaan  calun  itu  orangnya  tidak  kurang  juga  “handsome” nya.   Saya  percaya   ramai  puteri-puteri  kita  boleh  tertawan  dan  kalau  kena  gayanya  undipun  boleh  dapat.   Saya  ucap  Good Luck  kepada  Sdra  Kamarul  Ramizu Idris.

Leave a comment