Mike Mampu Beri Saingan Sengit

Tan Sri  Muhyiddin Yassin  telah  mendapat   satu  rangsangan   berharga  iaitu  dari  seseorang  diluar  UMNO  dan  dengan  yang  demikian   secara  moralnya  telah  mengatasi  seorang  lagi  calun  yang  bersaing  untuk  mengisi  jawatan Timbalan  Presiden.

Sebagai  orang  luar  juga,     apa  yang  saya  nampak   “track  record”  kedua-dua  personaliti  ini   tidak  banyak  bezanya.  Jikalau    Tan Sri  Muhyiddin  pernah  menyandang  jawatan Menteri  Besar  begitu  jugalah  Tan Sri  Muhammad Taib.  Jika  hendak  dikira  kesetiaan  kepada  parti  pula  Tan Sri  Muhammad  Taib  sampai  kehari  ini  belum  pernah  meninggalkan  perjuangan.

Berdasarkan   perkara  diatas,  sebagai  orang  luar   saya  juga  mahu  menyokong  pemimpin  yang  saya  harapkan  mentadbir  negara.  Jadi  saya  menaruh  harapan  terhadap   kemampuan  Tan Sri  Muhammad  Taib   memperolehi  secukupnya  sokongan  dari  para  perwakilan.

Tentang  kemahiran  bahasa  Inggeris   yang  dikatakan  beliau   lemah,    saya  kira  kita   patut   sama-sama   simpati  kerana  ada  beberapa  perkataan   bahasa  Inggeris  diAustralia  sukar  difahami.  Pada   suatu  ketika  dulu  ada  satu  perkataan  disebut  oleh  Perdana  Menterinya  dimana  saya  cuba  cari  dalam  kamus  tetapi  tidak   ketemu.    Dan  lagi  untuk   beliau  mendalaminya  mana  mungkin  melalui  matematik  dan  sains.  Bahasa  Inggeris  yang  terbit  dalam  pengajian  sains  rata-rata   formula  saja.

Kepada  para  perwakilan  saya  ucapkan  selamat  bersidang.  Juga  selamat  pergi  dan  selamat  kembali.

Leave a Reply

