Bilangan Penyamun Jauh Melebihi Pengamal Politik

Kelmarin (06.02.09)  sedang  saya  melayari  daerah para  sahabat  Handset  berdering…..  meminta  saya  datang  kekediaman  MB   untuk  mendengar  taklimat  yang  diadakan  khas  kepada  Bloggers pendokong  Pakatan  Rakyat.

Berbagai  cerita  mengenai  kelakuan  ketua  SUK   dengan  tidak  umpamakan    orang,  menceroboh   pejabat MB ,  megeledah  laci-laci  dan  sebagainya.  Saya  berbisik  kepada  rakan  disebelah,  saya  kata  saya  ta`  hairan  langsung tentang  perangai  buruk orang -orang  seperti  itu (barua UMNO)  .  Saya  akan  terkejut  beruk  jika sekiranya  ada  pegawai  tinggi  kerajaan   yang  bersopan, hurmat  kepada Taukey (rakyat)   dan  bertimbangrasa  walaupun  mereka  diambang   dapat  kuasa ,    ta`  tentu  saya  boleh  pensan  sebab  punya  ta`  percaya.

Saya  tidak  ada  apa-apa  kepentingan  dalam  Pakatan  Rakyat  tetapi   jelas  hak  mereka  berpolitik  telah  dirampas.  Mereka  (rakyat yang ditindas) yang  membayar  cukai;     setiap  yang  memegang  jawatan  KERAJAan   disemua  peringkat  mendapat  gaji  setiap  bulan  melalui   wang  cukai  daripada  rakyat  yang  membanting tulang dan  memecah  keringat .  Rakyat  yang  tertindas ini  tidak  ambil  pusing  jika   wang  mereka (cukai koperat, cukai pendapatan, lesen  sembelih  kinzir,  lesen  anjing)  puak-puak  Perampas   mencuri,  mengsonglap  dan  mencilok  kerana  kita  semua   dah  faham  itulah  professionnya.  Dan  motto  penyamun Elite  ini  ialah   “harta orang mereka  punya  dan  harta  mereka  dah  tentulah  mereka  punya”.

Dengan  cara  yang  beruk-beruk UMNO/BN  lakukan  ini  seperti  memperdaya  dan  menikam  dari  belakang  amatlah  tidak  dapat  diterima.

Saya  bersama  rakyat  kita  yang  datang  dari   segenap  penjuru  berpeluang  mengerjakan  solat  magrib  dan  ishak  berjemaah  disamping  bersolat  hajat.    Perkara  ini  akan  kami  teruskan  sehingga  mencapai  matlamat  iaitu  menerima  kembali  KERAJAan  kami  yang  dirampas.

Percayalah,  kami  tidak  akan  jemu-jemu  memohon  kepada ALLAH YANG  MAHA  BERKUASA   walaunpun  sehingga  ketarikh  apabila   PRU 13  diistiharkan.

Kamu  penyamun-penyamun  dan  perompak-perompak  mungkin  ada   harta  dunia  beerkoyan-koyan   TETAPI  yang  nyata   kamu-kamu  semua    TIDAK  ADA   apa  yang  sedang  kami  miliki.

Leave a Reply

