Apakah Aku Puncanya

Apakah  aku,  setelah  diamanahkan  hanya mahu  melayan  puak-puakku saja.

Apakah  aku,  setelah  ditunjuk  sebagai  pemudahcara  bagi  pemerintah hanya  membenarkan  orang-orang   yang  aku  suka  saja  boleh  bertemu  pemerintah.

Apakah  aku,  setelah  dilantik  mentadbir  Kawasan  hanya  memileh  koncu-koncuku  sebagai  jemaah  pentadbiran.

Apakah  aku,   demi  menjaga  kepentingan  masa  depanku  akan  hanya  membuat  agihan  dikalangan  orang-orang  yang  mahu  menyokong  muslihatku.

Saudaraku,    Jawablah  soalan-soalan  diatas  dengan  penuh  keikhlasan.  Insaf  dan  kembalikan  hak-hak    orang-orang  yang  berhak  yang  saudara  telah  terambil.

Ingatlah  perjuangan  ini  akan  kita  wariskan  kepada  anak  cucu  kita.  Untuk  diri  kita  apa  yang  masih  kita  terkilan.

Kemana  hendak  dipandu  selepas  ini  –  kuncinya  ditangan  saudara.

Leave a Reply

