MASUK BAKUL ANGKAT SENDIRI

Dari Angkasa Luas dan Terbuka kita bawakan filem saduran dari filem kesukaan Astro :

Nyonya Mansor :  Siapa Mr. E, lawyer, doctor, engineer?

Sabariah            :  Ahli politik biasa  mak

Nyonya Mansor :  Pantang Datok Nenek aku, tapi ta` apa sekarang aku dah rational sikit

Sabariah            :  Abang E , submit resume Mak nak consider. Putak sikit-sikit ta` kisah janji impressive

Mr. E                  :  Saya benar-benar jujur mak bukan nak tumpang glamour

Nyonya Mansor :   Alright – wa caya lah..

SELANG BEBERAPA BULAN…….

Nyonya Mansor :   Sabariah mai sat. Aku dengak Mr.E hang ni dah mula kantoi. Dia pandai-pandai umum nak menanam modal diPermatang.  Masa dia memohon hari tu dia kata betul-betul nak berkhidmat dan menghambakan diri.   Dia ta` ambik kesah ke yang harta aku ni adalah untuk 3 Juta orang yang aku bertanggungjawab. Hang tolong bagi idea macamana nak atasi masaalah besak ni.

Sabariah        :      Mak, sebenaknya kita dah ta` boleh buat apa-apa kerana secara resmi dia adalah ahli keluarga kita yang sah sekarang.

Sabariah       :     Mak?  Mengapa bermenung?

Nyonya Mansor :  Ta` tahu lepas ni apa nak jadi pulakkkkkk.

Leave a Reply

